tirsdag 1. mars 2011

Mor Signe-teppe

Da storesøster bodde i magen strikket jeg et Mor Signe-teppe til henne - i naturfarget merinoull!
Hadde vel strengt tatt ikke strikket noe før, så noe mer avansert enn et rettstrikket teppe ville jeg ikke prøve meg på.

Graviditetshormonene gjør tydeligvis noe med redebyggerinstinktet mitt, så for noen uker siden følte jeg at det var på tide å finne fram strikkepinnene igjen.
Kommende lillesøster måtte jo også få et Mor Signe-teppe! Denne gangen ville jeg prøve meg på en litt mer "spennende" variant og bestemte meg for å prøve meg på en diagonalt strikket variant med hullrad :) I hullraden tredte jeg ett hvitt silkebånd.
Fargen denne gangen er syrin.

Her er resultatet

Gleder meg til å kunne pakke inn enda en perfekt datter i et slikt deilig pledd! :D

2 kommentarer:

  1. Så fint det ble! Funderer på et Mor Signe teppe selv :) Altså til nestemann, ikke meg. Hehe.

    SvarSlett
  2. Nydelig!!! Gleder meg til å se neste barnebarn pakket inn i dette teppet!!!!! Klemz til mor, far, og snart to døtre ++

    SvarSlett